Oswajamy koronawirusa czyli o wspieraniu rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci w okresie pandemii
Czas epidemii, która nieoczekiwanie przerodziła się w pandemię, skutkuje niespodziewanym oraz nieprzewidzianym przebiegiem zdarzeń. W atmosferze niepewności, izolacji społecznej oraz zagrożeń wynikających z niebezpiecznego koronawirusa znajdują się ludzie na całym świecie. Wszystkim tym wydarzeniom towarzyszą różnorodne emocje, począwszy od ogromnego zaskoczenia i zdziwienia, poprzez niepokój oraz złość, aż po lęk, przeradzający się momentami w panikę. Pomiędzy tymi wydarzeniami, doniesieniami z telewizji, zdalną pracą i nauczaniem na odległość znajdują się dzieci, które nie wszystko rozumieją, co rodzi trudne przeżycia i niekorzystne dla ich rozwoju i funkcjonowania emocje.
Decyzja o zamknięciu placówek oświatowych, w tym przedszkoli, spadła na dzieci, nauczycieli i rodziców jak grom z jasnego nieba. Nauczyciele nie mieli możliwości wyjaśnienia wychowankom zaistniałej sytuacji i przygotowania ich do rozłąki z kolegami i koleżankami z grupy oraz zdalnej nauki przez zabawę pod okiem rodziców. Mało kto spodziewał się wówczas, że takie nauczanie- uczenie się na odległość będzie się odbywać przez dłuższy czas.